Myanmar House Logo

Myanmar House

Real Estate in Myanmar

ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ကားနှင့် ဒီဇယ်အင်ဂျင်ကားတို့၏ အားသာချက် အားနည်းချက်မျာ

November 16, 2022 736 views
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ကားနှင့်  ဒီဇယ်အင်ဂျင်ကားတို့၏  အားသာချက် အားနည်းချက်မျာ

ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ကားနှင့် 
ဒီဇယ်အင်ဂျင်ကားတို့၏ 
အားသာချက် အားနည်းချက်များ

-----------------------------------------------------

         ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်နဲ့ ဒီဇယ်အင်ဂျင်တို့ရဲ့အကျိုးအပြစ်တွေကိုမပြောခင် ဥပမာတစ်ခုပြောပါမယ်။ ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်နဲ့ ဒီဇယ်အင်ဂျင်ဟာ မြင်းတစ်ကောင်ဖြစ်မယ်ဆိုရင် ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ဆိုတာ ပြိုင်မြင်း (racehorse) တစ်ကောင်လို ကျစ်လစ်တယ်၊ ပေါ့ပါးတယ်၊ လျင်မြန်မယ်၊ တက်ကြွနေမယ်။
ဒီဇယ်အင်ဂျင်ဆိုတာကတော့ ပစ္စည်းသယ်ယူပို့ဆောင်ရေး အလုပ်ကြမ်းလုပ်တဲ့ ခိုင်းမြင်း (workhorse) တစ်ကောင်လို နှေးမယ်၊ သန်မာမယ်၊ ခံနိုင်ရည်ပိုကောင်းပါမယ်။ ဒါကအကြမ်းဖျင်း ယေဘုယျသဘောကို ဖွင့်ဆိုပြတာပါ။

🔹ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ရဲ့ အားသာချက်များ

၁။ ဈေးသက်သာခြင်း
ဒီဇယ်အင်ဂျင်နဲ့ ယှဉ်ရင် ကားအမျိုးအစား၊ အင်ဂျင်ပါဝါခြင်းတူရင်တောင် ဓာတ်ဆီကားကဈေးပို သက်သာပါတယ်။ အင်ဂျင်အလုံးလိုက်လဲမယ်ဆိုတောင် တချို့ကားတွေမှာဆိုရင် ဈေးဘယ်လောက်မှမရှိပါဘူး။

၂။ ဆူညံသံနှင့် တုန်ခါမှုနည်းခြင်း
ဓာတ်ဆီကားမှာ အင်ဂျင်တွင်းမီးလောင် ပေါက်ကွဲမှုဖြစ်စဉ်အတွက် spark plug  နဲ့အလုပ်လုပ်တာမလို့ ပုံမှန်မီးလောင်ပေါက်ကွဲမှုဖြစ်စဉ် (regular combustion ) ဖြစ်ပြီး ကြီးမားတဲ့ဖိအားဖြစ်စဉ်တွေမလိုအပ်တာကြောင့် အသံဆူညံမှုနဲ့ အင်ဂျင်တုန်ခါမှုမှာ ဒီဇယ်ကားထက် သိသိသာသာလျော့နည်းပါတယ်။ ဒါကြောင့် အိမ်စီး ဇိမ်ခံကားအများစုမှာ ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တွေကို အသုံးပြုခြင်းဖြစ်ပါတယ်။

၃။ မြန်နှုန်းမြင့် လည်ပတ်နှုန်းနှင့် စွမ်းအားကောင်းခြင်း
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်မှာ ဓာတ်ဆီရဲ့ သဘောသဘာဝအရရယ် ပုံမှန်မီးလောင်ကျွမ်းမှုဖြစ်စဉ်ရယ်ကြောင့် မီးလောင်ကျွမ်းမှုတည်ငြိမ်ပြီး မြန်နှုန်းမြင့်စွမ်းရည်ထုတ်လုပ်မှုမှာ ဒီဇယ်အင်ဂျင်ထက်စွမ်းအားပိုကောင်းပါတယ်။

၄။ ပြုပြင်ရလွယ်ကူခြင်း၊ အပိုပစ္စည်း ဈေးသက်သာခြင်း
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တွေဟာ ဒီဇယ်အင်ဂျင်တွေထက် ယေဘုယျအားဖြင့် နည်းပညာပိုင်းဆိုင်ရာ ပြုပြင်ရလွယ်ကူပြီး၊ အပိုပစ္စည်း ဈေးပိုသက်သာတယ်လို့ဆိုနိုင်ပါတယ်။

၅။ အင်ဂျင်ကိုယ်ထည် ဝိတ်ပေါ့ပါးခြင်း
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်မှာ ဒီဇယ်အင်ဂျင်လို အင်ဂျင်တွင်း ဖိအားမြင့်စွမ်းဆောင်ရည် မလိုအပ်တာကြောင့် ကြီးမားတဲ့ ဖိအားဒဏ်ခံနိုင်ရည်ရှိအောင် တည်ဆောက်စရာမလိုဘဲ ပေါ့ပါးကျစ်လစ်တဲ့ ဒီဇိုင်းပုံစံနဲ့တည်ဆောက်နိုင်တာမလို့ ဈေးနှုန်းသက်သာပြီး အင်ဂျင်ကို ပေါ့ပါးကျစ်လစ်စေပါတယ်။ အများအားဖြင့် သွန်းသံ (cast iron) နဲ့တည်ဆောက်ပြီး အခုနောက်ပိုင်း အလူမီနီယံ (aluminium) စပ်များနဲ့ တည်ဆောက်လာတာကြောင့် ပိုမိုပေါ့ပါးစေပါတယ်။

၆။ အင်ဂျင်အပူချိန်သက်သာခြင်း
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တွေမှာ ဓာတ်ဆီဟာလွယ်ကူစွာလောင်ကျွမ်းနိုင်တာကြောင့် ပုံမှန်မီးလောင်ပေါက်ကွဲမှုဖြစ်စဉ်ပဲလိုအပ်ပြီး ဒီဇယ်အင်ဂျင်တွေလို အင်ဂျင်တွင်း မြင့်မားတဲ့အပူချိန်တွေကို ဖန်တီးစရာမလိုပါဘူး။ ဒါကြောင့် အပူချိန်ပိုပြီး လျော့နည်းပါတယ်။ နောက်တစ်ချက်က အလူမီနီယံလို အလွယ်တကူအပူလျှောက်စီးကူးပြီး၊ အပူစွန့်ထုတ်လွယ်တဲ့ သတ္တုရောတွေကိုအသုံးပြုပြီး အင်ဂျင်ကိုတည်ဆောက်နိုင်တာမလို့ အင်ဂျင်အပူချိန်ဟာ ဒီဇယ်အင်ဂျင်ထက် အပူသက်သာပါတယ်။ မြင့်မားတဲ့ အပူချိန်ပေးရန်မလိုတဲ့အတွက် အေးတဲ့ရာသီဥတုတွေမှာ စက်နှိုးရလွယ်ကူပါတယ်။

🔹ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ရဲ့ အားနည်းချက်များ

၁။ အင်ဂျင်သက်တမ်းတိုခြင်း
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တွေမှာ မြန်နှုန်းမြင့် စွမ်းအားလုပ်ဆောင်မှုတွေကို အားပေးတာရယ်၊ ဓာတ်ဆီကိုယ်တိုင်ကိုက မီးလောင်ပေါက်ကွဲမှုအားကောင်းတာရယ် တွေကြောင့် အင်ဂျင်သက်တမ်းက ဒီဇယ်အင်ဂျင်ထက်စာရင် အင်ဂျင်ကျတဲ့သက်တမ်း မြန်ပါတယ်။

၂။ ပြန်ရောင်းဈေးကွက်မှာ ဈေးကျခြင်း
ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ ဈေးကွက်အနေအထားအရ ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ဟာ အင်ဂျင်သက်တမ်းတိုတဲ့အတွက် အသုံးပြုပြီးသား used ကားတွေကိုပြန်ရောင်းတဲ့ resale value မှာ ဈေးကျနိုင်ပါတယ်။

၃။ ဆီပိုစားခြင်း
ပုံမှန်အားဖြင့် ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်က ဆီပိုစားတယ်ဆိုတာ အကြမ်းဖျင်းသိကြပါတယ်။ အကြောင်းအရင်း ကတော့ ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တွေရဲ့ engine performance လို့ခေါ်တဲ့ အင်ဂျင်တာဝန်ထမ်းဆောင်တဲ့နေရာမှာ ပစ်စတင်ရဲ့ C.R (compression ratio) ဖိသိပ်မှုအချိုးနည်းပါးတဲ့အတွက် ဆီပိုစားခြင်းဖြစ်ပါတယ်။

၄။ Spark Plug ပြဿနာများခြင်း
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တွေမှာ spark plug နဲ့မီးခတ်ပြီးပေါက်ကွဲရတာမလို့ ဆီမသန့်ပါက ပလပ်အလွယ်တကူပျက်စီးစေတတ်ပြီး အင်ဂျင်အလုပ်လုပ်စွမ်းရည်ကျကာ ပလပ်ပြဿနာတွေ ခဏခဏဖြေရှင်းရတတ်ပါတယ်။

၅။ Torque လည်အား အပြောင်းအလဲများခြင်း
ဝန်အကြီးများထမ်းပြီး ရုန်းကန်ရာတွေမှာ အင်ဂျင်လည်အား အပြောင်းအလဲများတာကြောင့် ချောမွေ့ပြေပြစ်မှုမကောင်းပါဘူး။

အထက်ပါအချက်တွေကတော့ ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တစ်လုံးရဲ့ အကြမ်းဖျင်းအားသာချက်၊ အားနည်းချက်တွေပါ။

                         🔹🔹🔹🔹🔹

🔸ဒီဇယ်အင်ဂျင်ရဲ့အားသာချက်များ

၁။ အင်ဂျင်သက်တမ်းရှည်ခြင်း
ဒီဇယ်အင်ဂျင်တွေဟာ ကြီးမားတဲ့ဖိအားနဲ့ အပူချိန်ဒဏ်ကို ခံနိုင်ရည်ရှိအောင် တည်ဆောက်ထားတာမလို့ အင်ဂျင်သက်တမ်းရှည်ပါတယ်။ အင်ဂျင်သက်တမ်းရှည်တာကြောင့် တစ်ပတ်ရစ်ကားဈေးကွက်မှာ ဈေးနှုန်းကျဆင်းမှုသက်သာပါတယ်။ Mercedes-Benz ရဲ့ဖော်ပြချက်အရ Mercedes-Benz ကုမ္ပဏီက ထုတ်လိုက်တဲ့ original အင်ဂျင်တစ်လုံးဟာ အကြီးစားမေဂျာပြုပြင်မှုတွေမလုပ်ရဘဲ 900,000 miles အထိ သက်တမ်းကြာရှည်တယ်ဆိုတာကို တိုင်းတာပြသဖူးပါတယ်။

၂။ ဆီစားသက်သာခြင်း
ဒီဇယ်အင်ဂျင်တွေမှာ လေတမျိုးတည်းကိုသာ ဖိသိပ်ရတာမလို့ ပစ်စတင်ရဲ့ C.R (compression ratio) ဖိသိပ်မှုအချိုး ကြီးမားပြီး ဆီတစ်ဂါလံမှာသွားနိုင်တဲ့ခရီးအကွာအဝေး ပိုများပါတယ်။ ဒါကြောင့် fuel economy အရ တွက်ချေပိုကိုက်ပါတယ်။

၃။ Spark Plug ၊ Distributor နဲ့ Ignition Coil ပြဿနာမရှိခြင်း
ဒီဇယ်အင်ဂျင်မှာ လေဖိအားနဲ့အပူချိန်ကိုအသုံးချပြီး မီးလောင်ပေါက်ကွဲမှုဖြစ်စေတာမလို့ spark plug distributor နဲ့ ignition coil (မီးကွိုင်) တွေကောင်းစွာအလုပ်မလုပ်တဲ့ပြဿနာကနေကင်းဝေးပြီး engine performance ကိုကောင်းစွာရရှိစေပါတယ်။

၄။ မကြာခဏပြုပြင်ရမှု နည်းခြင်း
အပျက်များတဲ့  spark plug ၊ distributor နဲ့ ignition coil (မီးကွိုင်) တွေမပါလို့ မကြာခဏပြုပြင်ရမှုနည်းပါတယ်။

၅။ ရုန်းကန်အား ပိုကောင်းခြင်း
ဝန်တင်ပြီး အင်ဂျင်အရှိန်အမျိုးမျိုးအပေါ် ခိုင်းစေမောင်းနှင်ရာမှာ torque လည်အားပြောင်းလဲမှုနည်းတာကြောင့် ဝန်ကိုထမ်းရာမှာ ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ထက် ဆွဲအားရုန်းအား ပိုမိုကောင်းမွန်ပါတယ်။

🔸ဒီဇယ်အင်ဂျင်၏ အားနည်းချက်များ

၁။ အင်ဂျင်ဈေးနှုန်း မြင့်မားခြင်း၊ အလေးချိန် ပိုများခြင်း
ဒီဇယ်အင်ဂျင်မှာ မီးလောင်ပေါက်ကွဲမှုဖြစ်စဉ်အတွက် ကြီးမားတဲ့ဖိအားနဲ့အပူစွမ်းအင်ကိုအသုံးပြုရတာပါ။ အဲဒီဖိအားနဲ့ အပူချိန်ကိုခံနိုင်ရည်ရှိဖို့ ကြံ့ခိုင်တဲ့အင်ဂျင်ကိုယ်ထည်ကိုတည်ဆောက်ရတာမလို့ ဈေးနှုန်းမြင့်မားပြီး အလေးချိန်လည်းပိုမိုများပြားပါတယ်။

၂။ တုန်ခါမှုနှင့် အသံဆူညံမှု ပိုများခြင်း
ဒီဇယ်အင်ဂျင်ရဲ့ မီးလောင်ပေါက်ကွဲမှုဖြစ်စဉ်ကြောင့် ထွက်ပေါ်လာတဲ့ အမြင့်ဆုံးဖိအားတန်ဖိုးဟာ ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ထက် ၂ ဆ ကျော်ပိုမိုမြင့်မားတာကြောင့် အသံဆူညံမှုနဲ့တုန်ခါမှုတို့ကို ပိုများစေပါတယ် ။

၃။ ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်မှု လိုအပ်ခြင်း
ဒီဇယ်အင်ဂျင်မှာ fuel injection system ကိုသာသုံးပြီး လေဖိအားနဲ့မီးလောင်ပေါက်ကွဲစေတာမလို့ air filter ၊ fuel filter ၊ oil filter အစရှိတဲ့ လေစစ်၊ ဆီစစ်ဘူးတွေကို ဂရုတစိုက် သန့်စင်လဲလှယ်ပေးဖို့လိုအပ်ပါတယ်။

၄။ ပြုပြင်မှုစရိတ် ကြီးမားခြင်း
ဒီဇယ်အင်ဂျင်တွေဟာ မကြာခဏပြုပြင်ထိန်းသိမ်းဖို့ မလိုအပ်ပေမယ့် အကြောင်းအမျိုးမျိုးကြောင့်ပြုပြင်ရတဲ့အချိန်မှာ အပိုပစ္စည်းနဲ့ပြုပြင်မှုစရိတ်က ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်ထက် ပိုမိုပါတယ်။

၅။ အေးသောရာသီဥတုတွေမှာ နှိုးရခက်ခြင်း
မီးလောင်ပေါက်ကွဲမှုဖြစ်စေဖို့ အပူချိန် (500 ံC or 932 ံ F) ကနေ ဒီထက်မြင့်မားတဲ့ အပူချိန်ဖြစ်အောင် ဖိသိပ်ပေးရတာမလို့ အေးတဲ့ရာသီဥတုတွေမှာ နှိုးရခက်တာကိုကြုံတွေ့ကြရမှာပါ။

ဒီအချက်အလက်တွေကတော့ ဒီဇယ်အင်ဂျင်တစ်လုံးရဲ့ အားသာချက်၊ အားနည်းချက်တွေပဲဖြစ်ပါတယ်။
                      🔸🔸🔸🔸🔸

အသေးစိတ်လေ့လာကြည့်ရင် ဒါ့ထက်ဒါ့ထက်ပိုများပြီး ရှုပ်ထွေးတဲ့ ကွဲပြားခြားနားချက်၊ အားသာချက်၊ အားနည်းချက်တွေ ရှိနေပါသေးတယ်ခင်ဗျာ။

စာဖတ်သူမိတ်ဆွေအပေါင်း နည်းပညာဗဟုသုတ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ကြပါစေ။
Credit #

Related Posts